[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

A největší slabinou home office jsou... soukromá zařízení

Korona udělala z home office téma číslo jedna v organizaci práce. Spousta firem byla schopna poslat své zaměstnance domů, ale už jim nebyla schopná dát patřičné prostředky, aby fakticky interní data nebyla ohrožována ze všech stran. Co všechno páni korporátníci podcenili?

 

Home office je relativně bezpečné. Pokud se pracuje jen s papírem a tužkou... (Zdroj: Pixabay.com)

Zcela největší slabinou se ukázalo být využívání soukromých zařízení. Firmy prostě nevybavily své lidi firemním zařízením, které spadá pod správu adminů. Ten zdánlivě drobný rozdíl spočívá v tom, že správci firemního IT dokáží nastavit operační systémy a přístupové body do něj tak, aby firemní data zůstala ochráněna. 

Místo toho zaměstnanci používali soukromá zařízení. Ta jsou vystavena i jiné komunikaci než čistě profesionální. Mnohdy jsou vystavena komunikaci rizikové, což se rovná riziku napadení systémů a jejich nedostatečné zabezpečenosti z hlediska ochrany dat. A tím to nekončí. 

Soukromá zařízení často komunikují na veřejných sítích. A otevřený, ničím zabezpečený přístup k veřejné Wi-Fi se rovná úplné expozici všech příchozích a odchozích dat. Jakákoliv interní data jsou takto přímo nabídnuta k odcizení prostě proto, že je nic nechrání. Dokonce ani domácí přístupové body do internetu na tom nebyly lépe. Často jsou totiž velmi slabě zabezpečené: od zastaralého šifrování přes používání snadno napadnutelných technologií až po téměř veřejné sdílení hesla na Wi-Fi. 

Řešení?

Samozřejmě řešením, které je nasnadě, je používání firemních zařízení plně zabezpečených správcem firemního IT. To může spoléhat na:

  1. silné zabezpečení operačního systému:
    • od přístupů přes firewall,
    • segmentaci softwarové práce
    • až po využití virtualizace a šifrování na úrovni operačního systému i hardwaru; 
  2. silné zabezpečení komunikace
    • od používaných bodů přístupu do internetu
    • přes zašifrování komunikace vlastními prostředky či využití VPN třetích stran
    • až po využití komplexních cloudových služeb

A stejnými postupy lze posílit i ochranu dat při práci na soukromých zařízeních. 

Problematiku zabezpečení firemních dat při práci typu home office se zabýval i průzkum GFI Software. Dle něj: 

  • největší riziko práce na dálku představuje:
    • práce ze soukromých PC (82 % respondentů); 
    • slabá autentizace (59 %); 
    • využívání veřejných wi-fi (45 %); 
  • během karantény nejvíce vzrostla poptávka po: 
    • VPN řešení (86 %); 
    • autentizaci (30 %); 
    • zálohování (30 %); 
    • implementaci firewallu (27 %); 
  • při nasazování VPN řešení hraje největší roli:
    • cena (57 %)
    • rychlost nasazení (43 %); 
    • zajištění proti výpadku (36 %).

Za doby preventivních opatření COVID-19 hrálo prim zabezpečení s pomocí VPN sítí, kterým firmy reagovaly na masivní změnu způsobu práce, komentuje situaci Zdeněk Bínek ze Zebra Systems. Tato změna ovšem s sebou přináší potřebu i dalších opatření typu firewallu, zálohování, zvýšené ochrany e-mailů či patch managementu, a firmy se proto stále více poohlížejí po komplexních modelech zabezpečení.

Zdroje: Iconfinder.com, TZ, Image by StartupStockPhotos from Pixabay

 

 

 

 

 

Mistral demokratizuje pokročilé funkce AI

Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a...

SearchGPT kombinuje důvěryhodnost, kontext a přístupnost

OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských...

Claude 3.5 Sonnet a Haiku: nová kapitola ve vývoji LLM

Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2  nové modely –...

Spotify přidává videa

Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama