[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Apple uvádí mobilní platby Apple Pay

Apple spouští vlastní mobilní platební metodu Apple Pay, která využije iProdukty k realizaci finančních transakcí. I když se nejedná o nic nového, Apple celé věci propůjčuje svůj marketingový um, buzz, který umí navodit a jméno, na něž slyší i velké karetní společnosti.

 

Apple Pay: jedna z nejpodstatnějších novinek letošní Apple Keynote

Apple na tradičním podzimním Keynote představil řadu novinek: nové iPhony 6 a 6+, chytré hodinky iWatch a mobilní platby Apple Pay. Právě platby jsou dle CEO Applu Tima Cooka čímsi zastaralým, co neodbytně volá po inovaci: Platby nefungují. Celé se zakládají na kousku plastu typu kreditní či platební karty. Jsme totálně závislí na jejich ničím nechráněných číslech, zastaralých a napadnutelných magnetických páskách (mimochodem starých 5 desetiletí) a bezpečnostních kódech, o nichž všichni víme, že nejsou bezpečné.

Všechny tyto bolístky by měly zahojit mobilní platby obrandované coby Apple Pay. Celý proces by měl být prostý. Sloučíte kartu zapsanou v iTunes nebo přidáte novou pomocí foťáku do PassBooku, svým mobilním iZařízením zaplatíte online i v kamenných prodejnách a platbu potvrdíte pomocí identifikačního snímače otisku prstů Touch ID. Apple Pay propojí:

  • vazbu uživatele na účet s finančními prostředky;
  • bezkontaktní technologii NFC;
  • aplikaci na správu kreditních karet PassBook;
  • identifikační snímač otisku prstů Touch ID;
  • nezávislý bezpečnostní čip Secure Elementh, který uchovává zašifrované informace o platbě a
  • dynamicky generovaný bezpečnostní klíč unikátní pro každou transakci.

Apple Pay: zaplacení na jeden dotek - žádné vepisování čísla karty - žádné vepisování adres - žádné informace sdílené s prodejcem

Dle Applu půjde o vysoce zabezpečený způsob finančních transakcí, který nebude nijak narušovat ani sama společnost. Apple dle svých slov nebude sledovat, co jste platili, komu, kdy, kolik ani kolikrát. Viceprezident Applu Eddy Cue to lakonicky shrnuje: Transakce zůstane mezi vámi, vaší bankou a prodejcem.

Apple neopomenul zmínit partnery, kteří již Apple Pay akceptují. Najdeme mezi nimi McDonalds, Subway, Disney, Groupon, Uber a mnoho dalších. Služba je již integrovaná do novinek představených na Keynote, aktivována však bude až po softwarovém updatu v říjnu 2014 a to na území USA. Karetní společnosti MasterCard a Visa už v tiskových prohlášeních deklarovaly, že budou Apple Pay podporovat, a nyní jednají s členskými bankami, aby se Apple Pay dostal co nejdříve i na ostatní trhy – včetně Evropy.

Apple také ohlásil brzké vydání API Apple Pay pro vývojáře, aby tito mohli integrovat Apple Pay do svých aplikací. Celé Apple Pay je sice na jednu stranu jen dohnáním konkurence, na stranu druhou ovšem celé bezkontaktní platby pomocí mobilního zařízení dostávají zcela nový rozměr, neboť se do věci vložil Apple. To lze odvodit i z reakce karetních společností, které s deklarací podpory Apple Pay neotálely ani na vteřinu.

Zdroje: The Verge, betanews

 

 

 

 

 

Mistral demokratizuje pokročilé funkce AI

Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a...

SearchGPT kombinuje důvěryhodnost, kontext a přístupnost

OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských...

Claude 3.5 Sonnet a Haiku: nová kapitola ve vývoji LLM

Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2  nové modely –...

Spotify přidává videa

Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama