Dirt rally 2.0Přichází pokračování závodního simulátoru od známe firmy Codemasters. Tradice této firmy se datuje do roku 1998, kdy přišli s původcem žánru pod titulem Colin McRay Rally. Codemasters se již před tím zabývali například o čtyři roky dříve Micro Machines, avšak podoba jak ji dnes známe, vyrůstala právě přes Colin McRay, F1 formule, TOCA Race Driver a všemi pozdějšími verzemi těchto neskutečných závodů. První ze série Dirt, spadá stále pod Colina McRay: Dirt z 15. června roku 2007, tehdy se hra dala rozjet pod systémem Windows XP, 3.0 GHz procesorem a 1GB ramkou, ovšem už tenkrát to byl pořádný nářez. Dirt Rally pak lehce vypiloval Paul Coleman navigátor v rally a Jon Armstrong jezdec WRC od konkurenčního Kylotonnu. Je těžké uspět v dnešní době mezi tituly Dangerous Driving, Forza Horizon 4, The Crewatd, WRC 8 vycházející 5. Září 2019, podívejme se, jestli tedy uspěli.
Hledali jste závodní hru, ve které se pořádně vyřádíte a přitom si užijete velice reálnou simulaci rally. Právě jste se dočkali, jelikož na vás čeká to nejlepší z předchozího dílu a spousta novinek. DiRT Rally 2.0 vás nenechá spočinout a usnout na vavřínech, neustále vyžaduje vaši pozornost. Nehoníte se za šipkami a ukazateli nýbrž nasloucháte navigátorovi a každá chybička vás něco stojí. Není to jen o sešlápnutí plynu na podlahu a uhánění krajinou, ba nýbrž naopak. Zmačkané plechy, rozbitá světla, sjeté pneumatiky, občasný servis cestou a při netrpělivosti prohrané závody. Fyzika a reálnost hry dá docela zabrat a čas, než si zvyknete na nové vozidlo, se snad nedá ani spočítat. Vyvážené řízení je cestou k úspěchu. Vše záleží na všem Nejprve začínáte s pár auty, mechaniky a něco málo financemi. Cílem samozřejmě zůstává vyhrát závod, za ten být odměněn a zlepšovat tak svůj potenciál. Každá věc ve hře něco stojí, proto se rozmyslete, co s penězi zafinancujete. Každé nové auto je šáhnutí hluboko do kapsy, opravy na trati se také platí, o vylepšení auta už ani nemluvě. Kvalitnějším odpružení, lepší brzdy, náhradní kola, lepší servismani. Během šampionátu spoléháte na externí garáž, ve které volíte rychlou či standardní opravu, popřípadě součástku úplně vyměníte. Čas potřebný k servisu je tím kratší, čím důkladnější opravu zvolíte. Nejhorším případem se stává překročení limitu a časové penalizace. Nečekejte žádné vrácení času nebo nějaké ústupky každá chyby se trestá odřenými plechy, ojetými koly, ztrátou času. Prach a písek Zvolit si můžete hned z několika možností závodění. Naleznete klasický režim kariéry relly a rellycrosu, následně pak denní výzvy, týdenní výzvy, různých obtížností. Na první pohled to nevypadá nikterak přehrše, avšak autoři se snažili vrátit ke kořenům rally čímž celý projekt dostává silné kouzlo. Nečekejte žádné poflakování na trati, Dirt rally 2.0 před vás položí pořádnou výzvou. Snažíte se sešlápnout plyn a jet na co nejvyšší výkon, pak přijde první náraz, vzácné sekundy ubývají. Nemilosrdná trať ukazuje, kdo je tady pánem. Jediná chybička vás připraví o vítězství s tolik potřebnými penězi za něj. Obzvláště soupeři se nebojí odřít lak na vaší kapotě, neustále dotírají při každé příležitosti, což vás udržuje v neustálé pozornosti. Můžete uhánět po asfaltové cestě nebo nějakou lesní cestičkou, Dirt rally vás vtáhne do hry, ve které získáte nový pocit z jízdy. Subaru Impreza nebo Audi S1 Vybrat si můžete zhruba z 50 nejsilnějších offroadových aut. Není to nikterak moc oproti takové Forza Horizon 4, zato naleznete perly Subaru Impreza 1995, VW Polo GTi R5, Nissan Datsun 240z, Audi Quattro S1 E2 a Audi S1 EKS RX Quattro. Požitek shledáte v jízdě jak elegantním veteránem, tak novým závoďákem a to hlavně ve výměně dne s noci. Prohánět zkusíte ikonické vozidla současnosti jako Aston Martin, Mitsubishi Lancer Evolution X ale i let minulých BMW E30 M3 Evo Rally, Fiat 131 Abarth Rally, Opel Ascona 400. Spolehnout se musíte na své instinkty, pekelně se soustředit na tratě v šesti zemích světa. Nový Zéland, Argentina, Španělsko, Polsko, Austrálie a Spojené státy, kde navštívíte tratě s různým podnebím, s měnícím se počasím, typem vozovky. Na okruzích v Barceloně, Montalegre, Mettetu, Lohéac Bretagne, Trois-Rivieres, Hell, Holjes a Silverstonu pojedete lesem, vesničkami, táhlým travním porostem, téměř připomínající autentičnost tratí v daných lokacích. Tuning Zvykejte si na finanční ohodnocení všeho, co ve hře souvisí s autem. Taková nabídka vylepšení auta stojí hned 10 tisíc, co teprve brzdy a tlumiče a to jsme u našeho prvního auta. Ve snaze vytunit motor a posunout ho o úroveň výš jsem musel ujet několik kilometrů potažmo tratí, jinak se totiž ke zlepšení nedostanete. Zlepší se výkonost i odolnost každým stupněm o něco více. Přesuneme se od pořádného auta rovnou k servisnímu týmu, na kterém se dá mnohé vylepšit, od výměny posádky, přes jejich vlastnosti k rozvíjení servisních prostorů. Cokoli zlepšíte a vyladíte s ohledem na trať a podmínky vám ulehčí závod a zajistí boj o první místo. World Rallycross Championship Pokud jste vytrvali a zvykli si na ovládání, tedy hardcore podmínky, opotřebení auta, řvoucí motor bez zapnutého rádia dostanete prvotřídní rally, intenzivní pocit z jízdy, nebezpečné soupeře a několik hodin hraní. Velká výzva nejen zvítězit, ale hlavně dojet. Minimální požadavky:
Martin Foldyna, 15.01.2020 11:06
|