[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Facebook v době koronaviru: výsledky za 1. Q

Ohromné nárůsty zaznamenávají v době preventivních opatření cílených na zamezení šíření koronaviru COVID‑19 všechny online služby. Esenciálním indikátorem jsou provozní čísla Facebooku za první čtvrtletí, z něhož lze zcela spojit s koronou pouze poslední měsíc březen. Přesto je vliv opatření směřujících k sociální distanci naprosto evidentní. 

 

Koronavirus COVID-19 a restriktivní opatření vedoucí k sociální distanci se ukázaly coby ideální dobou pro Facebook

Facebook je pro čas řádění koronaviru jak dělaný. Jakkoliv to může znít cynicky, je to právě povaha Facebooku, která požadavkům doby opatření vedoucím k sociální distanci, odpovídá nejlépe:

  • jde o největší sociální síť: síť s největším počtem uživatelů, s největším počtem vzájemných vztahů, s největším počtem sekundárních uskupení formujících přímo na dané platformě; 
  • sdílené obsahy, způsob jejich sdílení a reakce od tvůrce k publiku a zpět silně tendují k opakování - aneb - ač Facebook deklarativně bojuje s online závislostí, jeho byznys model je ní založen a fakticky podporuje uživatele v tom, aby na něm trávili co nejvíce času; 
  • situace oddělení od blízkých přímo vyvolává potřebu využití prostředků, které zprostředkovávají alespoň vzdálený, nepřímý, online kontakt s blízkými. 

Řeč čísel

Tvrdit něco je věc jedna, ovšem když se tvrzení podloží čísly, nabývají reálnějších kontur:

  • zisk v 1. Q 2020 vzrostl oproti 1. Q 2019 o více než 100 % z 2,4 miliard USD na 4,9 miliard USD
  • tržby se meziročně zvýšily o 18 % na 17,74 miliardy USD z 15,07 miliard USD; 
    • tržby pouze z reklamy činily 17,44 miliardy USD (oproti 14,91 miliardy USD v 1, Q 2019); 
    • zbytek - tvořený licencemi a přímými platbami - vzrostl dokonce o 80 % z 165 miliónů USD na 297 milionů USD. 

Nárůst uživatelů, kteří jsou denně aktivní alespoň v jedné z aplikací společnosti Facebook (Zdroj: Investor.fb.com)

A nerostlo jen množství dolarů utržených společností Marka Zuckerberga:

  • počet denně aktivních uživatelů se zvýšil o 11 % na 1,73 miliardy uživatelů
  • počet uživatelů, kteří jsou aktivní alespoň jednou za měsíc vzrostl o 10 % na 2,6 miliardy uživatelů; 
  • a milovníci marketingových metrik ještě mohou vzít v potaz vzrůst 
    • metriky Family daily active people o 12 % na 2,36 miliardy uživatelů a
    • metriky Family monthly active people o 11 % na 2,99 miliard uživatelů.

Family metriky neoznačují rozložení užívání uvnitř famílií, nýbrž využívání alespoň některé ze služeb, které patří do portfolia Facebooku - krom aplikace Facebooku a Facebook Messengeru to jsou především Instagram a WhatsApp. Kdo by chtěl blíže porozumět family-metrikám, může zamířit třeba na The Motley FoolFacebook komentuje i moment zlomu v březnu: Po prvotní prudkém poklesu příjmů z reklamy v březnu jsme zaznamenali známky stability v prvních třech dubnových týdnech.

Zuckerberg v komentu výsledků říká: 

„Na většině míst, které byly nejsilněji postiženy koronavirem, se zvýšil celkový počet o více než 50 %. Množství hlasových hovorů a videohovorů uskutečňované přes Messenger a WhatsApp se více než zdvojnásobilo. Například v Itálii jsme byli svědky zvýšení celkového času stráveného v našich aplikacích o 70 %, shlédnutí Instagramu a Facebook Live se v průběhu jediného týdne zdvojnásobilo a také jsme zaznamenali více než 1000% nárůst ve skupinových hovorech.“

Zdroje

 

 

 

 

 

Mistral demokratizuje pokročilé funkce AI

Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a...

SearchGPT kombinuje důvěryhodnost, kontext a přístupnost

OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských...

Claude 3.5 Sonnet a Haiku: nová kapitola ve vývoji LLM

Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2  nové modely –...

Spotify přidává videa

Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama