Firmy.cz mění tarif na tarifySeznam.cz zcela mění pojetí placeného tarifu firemního katalogu Firmy.cz. Dřívější, nerozlišeně placený tarif od 12,10 Kč denně výše nahradí tarifová pásma. Ta jsou škálována nejen zpoplatněním, ale i šíří dostupných funkcionalit. Jde o změnu k lepšímu?
Firmy.cz jsou svou vlastní kategorií. Je to sice katalog firem, ale takový, jehož význam mnohonásobně převyšuje význam jiných firemních katalogů. Placené zápisy totiž zasahují:
Změna tarifu na tarifyPůvodně Firmy.cz nabízely zobrazení omezených informací zdarma a tarif Seznam Naplno. Ten začínal na 12,10 Kč denně (10 Kč bez DPH) a jeho navyšování mělo být motivováno především konkurenční soutěží firem v rámci aukce. Čím více jste nabídli, tím větší byla pravděpodobnost, že se umístíte lépe než konkurence. Aukce na Firmy.cz je specifická - nabízí se totiž do určitého času kol půlnoci, přičemž platforma zobrazuje, jakou pozici si v rámci zobrazování výsledků vysoutěžíte. Další incentivou toho, že nabídnete více než naprostý základ, byl nárůst funkcionalit (zobrazení různých kategorií fotek, zobrazení na titulní straně Seznamu). A právě v aukci a ve škálované nabídce funkcionalit můžeme nalézt zdroje změny tarifů. Zatímco to druhé je přímým předchůdcem toho, jak jsou tarify koncipovány nyní (čím dražší tarif, tím více funkcionalit), to první dává tušit, proč se Seznam ke změně rozhodl. Patrně totiž sama aukce nebyla dostatečně výnosná. Nové tarify Seznam Naplno
Firmy.cz coby platforma pro placené umístěníFirmy.cz nemají specifické místo jen mezi katalogy firem, ale i mezi platformami pro placené umístění. A nejvíce se mu přibližují - a přímo mu konkurují - PPC systémy Sklik a Google Ads, které obstarávají placené umístění ve vyhledávání Seznamu a Googlu. A Firmy.cz v tomto zápase o zákazníky silně ztrácejí. Povaha zápisu na Firmách je zcela jiná než cílení v Google Ads a Sklik. PPC systémy umožňují cílit přímo na spojení vyhledávaných slov, nejsou omezovány pouze na kategoriální zařazení, nenabízí jednu statickou podobu zápisu - naopak mohou téhož zákazníka odchytit při různých vyhledáváních a poslat jej na různé landing page - strany motivující návštěvníka ke konkrétní akci, typicky k nákupu. A co v očích zúčastněných hraje největší roli:
Přehled toho, jak se liší zastoupení funkcionalit v jednotlivých tarifech, najdete na odkaze seznam.cz/reklama/cz/obsahovy-web/sluzba-firmy/firmy-podpora-a-cena. Intuitivní proklikání odkudkoliv shora nedoporučuji, protože intuitivní vůbec není. A když budete chtít najít detaily toho, co jednotlivé fičury obnášejí, odklikněte seznam.cz/reklama/cz/obsahovy-web/sluzba-firmy/firmy-typy-reklamy, navigujete k požadovanému tarifu, najděte funkcionalitu a zkuste nahlédnout pod tlačítko Více. Nejsilněji změna zasáhne ty, kteří inzerují na dolní hranici tarifu Seznam Naplno. Čeká je rozhodování mezi ořezáním využívaných funkcionalit a navýšením rozpočtu na jedné platformě z reklamního mixu o 100 %. Zdroj: Seznam.cz
Daniel Beránek, 06.08.2020 17:41 Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a... OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských... Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2 nové modely –... Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy... |