Googláci zůstanou doma až do 2021Koronavirus a opatření jeho prevence vyvolávají různé reakce. Z mnoha různých důvodů není od věci podívat se na to, jak k problematice přistupují velké společnosti, organizace plné inteligentních lidí, konzervativně orientované byznysy s vysokými HR náklady, které se snaží své lidi před COVID-19 opravdu ochránit.
Alphabet, mateřská společnost společnosti Google, je velmi obezřetná, co se týče ohrožování zdraví vysoce kvalifikovaného personálu. A proto maximalizuje veškeré úsilí vedoucí k eliminaci rizik rostoucích HR nákladů. Tudíž ani neumožní naprosté většině svých zaměstnanců vrátit se zpět do práce. Budou muset zůstat v home office až do roku 2021. Menšina, jejichž přítomnost je v realitách Googlu naprosto nezbytná, by se měla začít vracet už od 1. června 2020. Ovšem ani to nebude klasický návrat do práce. Bezpečnostní opatření vedoucí k minimalizaci hrozby SARS-CoV-2 zcela promění pracoviště směrem k zachovávání sociální distance. Navíc chce Google i návrat do práce co nejvíc naškálovat. Dle Sundara Pichaie, CEO Alphabetu, Kromě Googlu se obdobně zachová i Facebook. A postupně se objevují další a další velké korporace, často schopné přesunout většinu svých operací do modelů decentralizovaných home office, které také odkládají návraty zaměstnanců do práce. Holt fluktuace způsobená úbytky personálu představuje vysoké náklady - zvláště v případě vysoce ohodnocených zaměstnanců. Zdroje: CNBC.com
Daniel Beránek, 06.05.2020 17:29 Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a... OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských... Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2 nové modely –... Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy... |