[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Google se opřel do boje proti falešným recenzím pomocí AI

Google se rozhodl nasadit pokročilé technologie do boje s falešnými recenzemi na platformě Google Maps. Jaké metody využívá k odhalení nepravdivých hodnocení a jaký to bude mít dopad na uživatele a firmy? A jak požádat o odstranění falešných recenzí manuálně?

 

Google se opřel do boje proti falešným recenzím pomocí AI (Zdroj: Google)

V roce 2023 jsme přijali kolem 20 milionů příspěvků denně na Mapách a ve Vyhledávání, uvádí Dan Pritchett, šéf inženýr softwarového řešení Google Maps, zdůrazňující význam příspěvků od uživatelů pro aktualizace provozní doby, hodnocení, fotografií, recenzí aj. Aby Google zajistil přesnost těchto informací, využívá kombinaci technologií a kvalifikovaných operátorů.

Nový algoritmus strojového učení

Pritchett dále vysvětluje: Minulý rok jsme spustili nový algoritmus strojového učení, který detekuje pochybné vzorce recenzí ještě rychleji. Tento algoritmus zkoumá dlouhodobé signály na denní bázi, jako jsou situace, kdy recenzent zanechá stejnou recenzi na více podnicích nebo když podnik najednou obdrží náhlý nárůst recenzí s jednou nebo pěti hvězdami. V roce 2023 tento algoritmus pomohl odstranit o 45 % více falešných recenzí než v předchozím roce.

Boj proti podvodům

Příkladem úspěchu algoritmu je zastavení sítě podvodníků, kteří nabízeli, že za nízký poplatek lidem zprostředkují velmi dobře zaplacenou práci v podobě psaní falešných recenzi či klikání na reklamy. Během několika týdnů jsme odhalili více než pět milionů pokusů o falešné recenze souvisejících s tímto podvodem, upřesňuje Pritchett.

Algoritmus se zaměřuje na dlouhodobé signály, jako jsou opakované recenze stejného obsahu na různých podnicích nebo náhlý nárůst recenzí (Zdroj: The Keyword)

Pokrok v r. 2023

V roce 2023 Google učinil významné kroky v boji proti falešným recenzím díky zavedení nového algoritmu strojového učení. Tento algoritmus, specificky navržený pro rychlejší detekci pochybných vzorců recenzí, se zaměřuje na dlouhodobé signály, jako jsou opakované recenze stejného obsahu na různých podnicích nebo náhlý nárůst recenzí s extrémními hodnoceními (1 nebo 5 hvězd). Tato inovace umožnila Google odstranit o 45 % více falešných recenzí než v předchozím roce, což představuje více než 170 milionů recenzí porušujících pravidla.

Rozšíření arzenálu boje proti dezinformacím

Pokrok je výsledkem kontinuálního vývoje a implementace pokročilých technologií ze strany Googlu. Před zavedením tohoto nového algoritmu Google již využíval kombinaci strojového učení a manuálních kontrol k identifikaci a odstraňování nepravdivého obsahu. Nový algoritmus však přinesl zlepšení v rychlosti a efektivitě detekce díky schopnosti analyzovat složitější a subtilnější vzorce chování, které byly dříve obtížněji rozpoznatelné.

„Důvěryhodné informace mají zásadní význam pro poznávání světa a zavádějící obsah tuto důvěru podrývá. Jsme odhodláni bojovat proti falešným recenzím a pokračovat ve spolupráci s regulačními orgány a širším průmyslem v této důležité oblasti.“

 

Kromě toho Google zintenzivnil své úsilí v oblasti videomoderace, kde vylepšení algoritmů pro detekci falešných překryvných telefonních čísel pomohlo odhalit 14 milionů videí porušujících pravidla. Tyto technologické inovace, spolu s ochranou majitelů podniků před více než 2 miliony pokusy o neoprávněné převzetí Profilů podniků, ukazují na odhodlání Googlu ochránit uživatele a firmy před dezinformacemi a zneužíváním.

V roce 2023 Google podal žalobu na osobu, která nejenže zveřejnila více než 350 falešných obchodních profilů a podpořila je více než 14 000 falešnými recenzemi, ale také se pokusila prodat informace o spotřebitelích, kteří s těmito falešnými profily interagovali, čímž si vysloužila zvláštní právní pozornost ze strany Googlu.

AI nejen strážcem validity informací v Google Maps

Jak se umělá inteligence stává stále integrálnější součástí Google Maps, lze očekávat nejen zlepšení pohodlí pro uživatele, ale také zvýšení spolehlivosti a validnosti poskytovaných informací. S příchodem sofistikovanějších vyhledávacích funkcí, jak naznačuje nedávný vývoj v oblasti AI - viz GenAI poskytne sofistikovanější hledání v Mapách.

Tyto pokroky nejenže usnadňují navigaci a objevování nových míst, ale také posilují boj proti dezinformacím tím, že zvyšují přesnost a ověřitelnost informací dostupných uživatelům. V tomto kontextu Google Maps neustále hledá cesty, jak využít nejnovější technologie k poskytování co nejlepšího uživatelského zážitku, zatímco zároveň chrání a informuje svou komunitu.

Přejděte na nástroj Správa recenzí firmy na Googlu;  přihlaste se či potvrďte email právě přihlášeného uživatele; vyberte firmu, kterou chcete zkontrolovat, pokračujte přes Pokračovat;  vyberte, co chcete udělat - v tomto případě to bude možnost Nahlásit novou recenzi k odstranění - a pokračujte přes Pokračovat;  najděte konkrétní recenzi a odklikněte Nahlásit (Zdroj: Nápověda Firemní profil Google)

Jak požádat o odstranění recenze firmy na platformách Googlu?

Jak požádat o odstranění recenze pomocí nástroje Správa recenzí firmy na Googlu?

  1. Přejděte na nástroj Správa recenzí firmy na Googlu
  2. přihlaste se či potvrďte email právě přihlášeného uživatele;
  3. vyberte firmu, kterou chcete zkontrolovat, pokračujte přes Pokračovat
  4. vyberte, co chcete udělat - v tomto případě to bude možnost Nahlásit novou recenzi k odstranění - a pokračujte přes Pokračovat
  5. najděte konkrétní recenzi a odklikněte Nahlásit.

Přejděte na Google Mapy;  vyhledejte svůj firemní profil; najděte konkrétní recenzi;  klikněte na ikonku tří teček nad sebou;  odklikněte možnost Nahlásit jako nevhodné (Zdroj: Google Mapy)

Jak požádat o odstranění recenze firmy přes Google Mapy?

  1. Přejděte na Google Mapy
  2. vyhledejte svůj firemní profil;
  3. najděte konkrétní recenzi; 
  4. klikněte na ikonku tří teček nad sebou u dané recenze; 
  5. odklikněte možnost Nahlásit jako nevhodné.

Přejděte na vyhledávání Google;  vyhledejte svůj firemní profil (optimálně v podobě doslovné spojení, jakým je firma označení v Google Moje firma); zvolte Přečíst recenze; najděte konkrétní recenzi; klikněte na ikonku tří teček nad sebou u dané recenze;  odklikněte možnost Nahlásit recenzi (Zdroj: Vyhledávání Google)

Jak požádat o odstranění recenze firmy přes Vyhledávání Google?

  1. Přejděte na vyhledávání Google
  2. vyhledejte svůj firemní profil (optimálně v podobě doslovné spojení, jakým je firma označení v Google Moje firma);
  3. zvolte Přečíst recenze;
  4. najděte konkrétní recenzi;
  5. klikněte na ikonku tří teček nad sebou u dané recenze; 
  6. odklikněte možnost Nahlásit recenzi.

Zdroje

 

 

 

 

 

Mistral demokratizuje pokročilé funkce AI

Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a...

SearchGPT kombinuje důvěryhodnost, kontext a přístupnost

OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských...

Claude 3.5 Sonnet a Haiku: nová kapitola ve vývoji LLM

Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2  nové modely –...

Spotify přidává videa

Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama