[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Záporákům do ruky iPhone nepatří!

Jestliže vaše oči nezůstaly ušetřeny americké produkce, určitě si vybavíte i to, jak ztvárnění IT techniky dominují Apple a Dell. Ať už jde o product placement, nebo jsou role prezentujícího a platícího zvrácené, telefony iPhone se nesmí objevit v rukou záporáka. Trošku spoiler, kapku vyslovení obecně tušeného, každopádně fakt se zajímavými konsekvencemi.

 

Mám rád levný věci, ne iPhone

Ulítlo to Rianu Johnsonovi při rozhovoru pro Vanity Fair: Apple vás nechají točit s iPhony, ale - a to je klíčové pro mysteriózní snímky - záporáci nesmí mít iPhone v záběru. Johnson, který je sám režisérem a scénáristou mysteriózních filmů, často postavených na odkrývání pravých motivů širokého spektra postav, se tak podařilo spoilerovat celou americkou produkci. Pro příště už stačí prostě sledovat, kdo celou dobu nepoužil iPhone - a máte ho, padoucha. Důsledky v interview odtušil i Johnson: Á sakra, každej autor filmu s utajeným padouchem mě teď bude chtít zabít.

Není nic světějšího než Apple

Apple se samozřejmě vyhýbá negativním konotacím se svými produkty. Zda je to vyhýbání zdravé, či americky pošahané jako projevy politické korektnosti, je věc jiná. Nejenže je mnoho nejednoznačných postav v mnoha nejednoznačných audiovizuálech, ale ani jedinci, kteří netrpí imbecilní podřízeností tupě nepříjímají hlavní významovou linku goebbelsovsky dobrosrdečných snímků.

Jestliže iPhone mohou mít v rukou jen Clarkové Kentové, pak se jen málokdo ztotožní s vykleštěným, asexuálním děckem na steroidech, které je upocené, nervózní a sociálně neobratné - a občas lítá po městě v pláštěnce a kozačkách. A navíc jeho superschopnosti spočívají v tom, že přilítl vodkudsi jinudsi. To už je pravděpodobnějším objektem identifikace Lex Luthor, jehož schopnostmi jsou intelekt, používání technologií a bezohlednost.

Ochranou veřejnou před výkladem soukromého majetku v podání megakorporací se zabývá skupina Public Knowledge

Zajímavým aspektem kauzy je sociálně-právní zakotvení požadavku Applu. Jestliže se jedná o čistý product placement, při němž Apple platí producentům snímku za to, že jsou v něm umístěny jeho produkty, pak jakékoliv nároky ze strany Applu jsou posvěceny smlouvou o product placementu. Jak tomu ovšem je, když filmaři prostě iPhony, iPady a další iHračky prostě použijí?

Zde často vstupuje do hry opatrnost filmových studií. John Bergmayer, šéf právního odboru skupiny Public Knowledge, sice říká: Mohu s jistotou říci, že filmoví tvůrci nepotřebují od výrobců produktů svolení/licenci k tomu, aby postavy jejich filmů mohly používat běžné věci běžnými způsoby. Avšak realizační pravda může být jiná.

Skupina Public Knowledge zastupovala už nespočet filmařů v případech, které byly nakonec vyhodnoceny jako nadměrné vymáhání práv plynoucích z ochranné známky. Ovšem jestliže si Apple, jedna z kapitálově největších firem světa nepřeje, aby se nějak zacházelo s jejími produkty, pak opatrnost velí vyhnout se soudním přím. Bergmayer jen suše uzavírá: jen to, že padouch řídí auto, nebo s někým telefonuje, nemůže být považováno za špinění dobrého obchodního jména či značky. 

Apple dobroserům do ruky nepatří, vzkazuje Tonda Blaník

Možná by Apple mohl ve svých snahách zajít ještě dál a přijít vyčistit českou stoku místních politiků, kmotrů a kamarádíčků, kteří jsou ojablíčkovaní až hrůza.

Zdroje: Vanity Fair, ArsTechnica.com

 

 

 

 

 

Mistral demokratizuje pokročilé funkce AI

Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a...

SearchGPT kombinuje důvěryhodnost, kontext a přístupnost

OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských...

Claude 3.5 Sonnet a Haiku: nová kapitola ve vývoji LLM

Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2  nové modely –...

Spotify přidává videa

Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama