
Microsoft pomáhá Chrome šetřit baterii KE STAŽENÍMinulá léta byla svědkem přetahování Microsoft Edge, Opery a Google Chrome o prvenství v rozličných aspektech užívání prohlížeče - kupodivu vždycky vyhrál prohlížeč vývojářů, kteří dělali to či ono srovnání. Uživatel tedy mohl jen zabít čas čtením marketingových žvástů. To se mění. S přechodem Microsoft Edge na Chromium se objevuje první významný příspěvek týmu Edge do Chromia - a to sice úspora kapacity baterie díky změně cachování obsahu streamovaných médií na úrovni systémového nastavení řízení spotřeby. V čem spočívá?
Jedním z oněch sebetestů byl i test, který poukazoval na mnohem lepší práci Microsoft Edge s řízením spotřeby při běhu na baterku. Okolnostmi, které ovšem pomohly Edgi k výsledku, byly i to, že test běžel na systému stejného vývojáře - tedy na Windows, a na zařízení, které produkoval stejný vývojář - Surface Book. Edge od té doby přešel na Chromium a tím pádem se i zvýšila hodnota příspěvků vývojářů Edge do Projektu Chromia. Microsoft konkrétně určil prvek, který dělil výsledky Microsoft Edge od výsledků browserů založených na Chromiu - a to sice cachování (načítání a práce s mezipamětí) streamovaných multimédií. Shawn Picket, Senior Software Engineer Microsoftu nedostatek popisuje: „média jsou v průběhu získávání a přehrávání přidány do obecné HTTP mezipaměti. To má ovšem negativní dopad na životnost baterie, neboť je neustále aktivní komunikace s lokálním úložištěm. Toto aktivní čtení a zapisování na disk nejen přímo zvyšuje spotřebu energie, ale také brání v inicializaci dalších prvků a režimů, které spotřebu energie dále snižují.“ Díky tomu, že vývojáři Edge mají přístup i do komunikace uvnitř systému Windows, navrhli postup, který omezí právě cachování streamovaných médií, pokud je zařízení napájeno z akumulátoru - a obecně vůbec pokud to jde. Jak šetřit baterii Chromem zapnutím funkcionality od Microsoftu?Funkcionalita omezení cachování streamovaných multimédií už byla implementována v podobě experimentálního nastavení chrome://flags, nazvaného Turn off caching of streaming media to disk. Pro její zapnutí je třeba mít Chrome v sestavení 78, což aktuálně odpovídá větvím Chrome Canary a Chrome Dev. V Chrome 78 pak stačí jen:
I když vylepšení přišlo z laboratoří Microsoftu, funkcionalita by měla fungovat nejen na Windows, ale také v Mac OS, Linuxu, Chrome OS a Androidu. Princip fungování zůstává věrný identifikovanému problému - tedy při běhu na akumulátor je zabráněno cachování streamovaných multimédií => tím pádem není aktivně využíván disk => tím pádem mohou být spuštěny další funkce konkrétních systémů, které omezují spotřebu energie. Zdroje: Techdows.com, Bugs.Chromium.org
Daniel Beránek, 24.09.2019 12:19 Tento program naleznete ke stažení v našem katalogu www.instaluj.cz Francouzští vývojáři Mistral, známí svou láskou k open-source, přichází s novým AI modelem Mistral Small 3. S 24 miliardami parametrů je sice menší než konkurenční obři, zato však nabízí rychlost, nízké... Nové AI modely DeepSeek R1 a Qwen2.5-Max představují dva odlišné přístupy k tréninku a provozním nárokům, které by mohly zásadně ovlivnit budoucí vývoj umělé inteligence. Zatímco DeepSeek R1 se profiluje jako model postavený na... Grok, umělý inteligentní asistent od společnosti xAI, udělal další krok na cestě k větší dostupnosti. Coby samostatná aplikace se šíří na další platformy. Co Grok nabídne, kde ho již můžeme vyzkoušet a co teprve přijde?
... Nejhorší je, když najdete filmovou perlu, ale nemáte k ní titulky. A když už je najdete, tak nesedí. A i když ve VLC posunete jejich časování vůči časování zvukové stopy, tak se ty stopy neustále rozcházejí - a to dokonce nikoliv symetricky. To pak... |