[ Zavřít ] 


 

RSS Kanál

 

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se a vlastní diskuze

Preferenční tlačítko typu To se mi líbí zavádí i Seznam.cz. Jmenuje se Líbí se. Dostalo podobu srdíčka. Vyjadřuje čtenářův zájem o konkrétní článek. Kromě vnitřní hodnoty pro redakci stojící za článkem samozřejmě ovlivní i doporučovací algoritmus, který určuje prioritu obsahů na stránkách Seznamu. V začátku s ním budou pracovat pouze weby Seznamu, posléze ovlivní zobrazování obsahu na portálech Seznamu z partnerských webů. 

 

Seznam.cz zavádí tlačítka Líbí se a diskuze v novém hávu

Srdíčko Líbí se

Seznam chce zvýšit zapojení svých čtenářů, apelovat jejich reakci, tím pádem posílit návraty a užší vazbu s médiem. A to nejen u svých portálů (Novinky.cz, SeznamZpravy.cz, Proženy.cz...), ale i u obsahu, na jehož distribuci se podílí. Typicky jsou to obsahové weby zobrazované na hlavní straně Seznam.cz.

Tlačítkem Líbí se mohou čtenáři vyjádřit svůj zájem o konkrétní článek, a dát tak zpětnou vazbu redakci, zda se jim obsah příspěvku líbí, lakonicky uvádí funkcionalitu mluvčí Aneta Kapuciánová. Nicméně tuto funkci prostého ohlasu doprovází i funkce organizačně distribuční. Množství srdíček ovlivní pozice zobrazování na domovské stránce Seznamu. Kapuciánová to potvrzuje: Kromě hodnocení samotného textu má však čtenářova reakce vliv i na doporučovací algoritmus, který míru kladné zpětné vazby zohledňuje při řazení článků na domovské stránce Seznamu. Články s vyšším počtem uživatelských reakcí mají šanci na lepší umístění.

Srdíčka Líbí se na hlavní straně Seznamu (Zdroj: Seznam.cz)

Srdíčka Líbí se už zobrazují. Zatím je najdeme na obsahových webech Seznamu a u konkrétních článků z těchto webů zobrazovaných na Seznam.cz. Nasazení je zatím v naprostých začátcích. Srdíčko Líbí se se u textů ještě ani neprobojovalo na úroveň sdílecích tlačítek Facebooku a Twitter, která se nacházejí mezi titulkem a titulním obrázkem článků. Zatím se musí spokojit s místem na úplném konci článku. A je otázkou, kolik čtenářů v netrpělivé době k němu vůbec dojde.

Diskuze na Proženy.cz v novém hávu (Zdroj: Prozeny.cz)

Diskuze v novém

Alternací lajkovacího tlačítka Facebooku to nekončí. Seznam nasazuje i nový modul pro diskuze, který má nahradit a unifikovat předchozí podoby diskuze napříč všemi obsahovými portály Seznamu. Nové diskuze se testují už od července na webu Proženy.cz. Diskuze v novém pojetí vyžadují přihlášení účtem Seznamu. Jsou designovány ve vzdušném stylu - milovníci hutnosti informací se budou kapku vztekat. Využívají odpovědí, zkracování rozsahu odpovědí, preferování odpovědí pomocí srdíček a řazení podle oblíbenosti a času přidání. 

Retence aneb udržení uživatele

Seznam oběma funkcemi cílí na profesionální práci s distribucí mediálního obsahu úzce navázaného na reklamní služby. A v konečném důsledku si slibuje vyšší zapojení čtenáře, jeho užší vztah s mediálním komplexem a častější návraty. To potvrzují slova Matěje Huška, šéfa domovské stránky Seznam.cz a obsahových služeb:

Novými diskuzemi i tlačítkem Líbí se sledujeme dva strategické cíle. V první řadě chceme uživatelům umožnit snazší interakci s obsahem publikovaným našimi i partnerskými redakcemi. Běžně jsme svědky tohoto chování na sociálních sítích, my ale stojíme o to, aby se uživatelé mohli k tématům vyjadřovat přímo u zdroje.

Druhý důvod spuštění výše zmíněných funkcí je pak získávání zpětné vazby pro naše doporučovací algoritmy. To nám pomůže vylepšit uživatelský zážitek a pozitivně se to promítne i do návštěvnosti jednotlivých obsahových webů.

Nejen pro weby Seznamu

Hlavní strana Seznam nezobrazuje - a nedoporučuje - jen obsahy svých služeb, ale také mnoha dalších partnerů. Proto po úspěšných testech nabídne obě fičury i externím partnerům. A to sice nejdřív těm, kteří se Seznamem spolupracují a jejichž obsah se už nyní vypisuje na domovské straně Seznam.cz automatizovaně pomocí feedu. A do budoucna pak zvažujeme nabídnout obě funkce i těm obsahovým portálům, se kterými nespolupracujeme v rámci tzv. feedu, slibuje Hušek.

Implementace vlivu lajkovacích tlačítek bude relativně jednoduchá. Necháme se překvapit, jak vývojáři pojmou vliv diskuzí na doporučovací algoritmus článků na první straně Seznamu.

Zdroje

  • Blog Seznam.cz
  • Novinky.cz
  • ProŽeny.cz
  • Seznam.cz

 

 

 

 

 

Mistral demokratizuje pokročilé funkce AI

Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a...

SearchGPT kombinuje důvěryhodnost, kontext a přístupnost

OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských...

Claude 3.5 Sonnet a Haiku: nová kapitola ve vývoji LLM

Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2  nové modely –...

Spotify přidává videa

Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy...


 
© 2005-2024 PS Media s.r.o. - digital world
 

reklama