Skull and BonesKonečně tady máme vydání dlouho očekávané pirátské hry Skull and Bones. Hra je zasazena do 17tého století, ve kterém se budete plavit Indickým oceánem a dobývat africká území a indické ostrovy. Nejprve se seznámíte s pirátským bosem Johnem Scurlockem a pomůžete mu vyřešit nějaké úkoly, později pak odplujete na místo Telok Penjarah, kde se seznámíte s místní vůdkyni. Hned první bitva vám ukáže jak zábavná, občas lehce chaotická, ale příjemná hra to může být. Pojďme se podívat jestli je to opravdu AAAA čkový počin za 60 euro.
Ubisoft na tomto projektu pracoval zhruba deset let s několika odklady a restarty. Původně měl vyjít roku 2018, což nám oznámili o rok dříve, bohužel osud tomu nepomohl a konečnou verzi dostáváme o šest let později. Dlouhý vývoj téměř vždy nevěstí nic dobrého, o tom nás mohlo přesvědčit i beta testování této hy. Původní myšlenka vznikla někdy po vydání Assassin's Creed Black Flag. Zde jste si mohli vyzkoušet ovládání lodě a její mechanismy. Skvělý ohlas na tento počin dal vzniknout právě lebce a kostím. Mnozí srovnávají tuto hru k Sea of Thieves, já osobně se snažím vyhnout porovnávat s jednou z nejstarších pirátských her Coirsairs. Nemohu se ubránit pocitu, že vidím Far Cry 6 a to doslovně i s filmečky, které hra obsahuje. Neříkám, že je to vyloženě špatně, ale ani v jednom není silný příběh a celkově mi připadá, jako by se Ubisoft vydával cestou stylu FPS, tak důraz na zbraně, piráti, tak důraz na námořní bitvy. Prostě bez nápadu a pocitu hru po dohrání otevřít znova a celkově se k ní vracet. Chybí mi zde něco více, například obchod se surovinami mezi ostrovy. Pirátské bitvy při zahákování lodě nebo dobývání ostrova na vlastní kůži, prostě taková mezi hra. Nepočítejme pouštění tlačítka ve správnou chvíli, při těžení surovin, i když je to alespoň malá vlaštovka, kterou by se možná hra, vyvíjena deset let, měla částečně podle mě ubírat. Chápu že na ostrovech je obchodník, kde si směníte vytěženě suroviny, ale toto převážně slouží ke craftování. Celá hra je vlastně jen o tom, těžit suroviny zlepšovat si vybavení stoupat na žebříčku popularity, čím získávat lepší věci. Prostě mi jen vadí, že je to hlavním účelem hry, od které se očekávalo tolik. Staň se korsarem Přejděme ke hře samotné, váš úkol je tedy jasný, stát se největším pirátem s největší lodí. Vedlejší úkoly mimo těch hlavních, kdy dobýváte pevnosti, přepadáte napěchované obchodní lodě se zajímavými odměnami, které jsou těžce chráněné, rabování měst nebo likvidace po zuby ozbrojených legendárních lodí neboli bounties, odměny vypsané na hlavu nepřátelských kapitánů, či honba za pokladem, vás na chvíli zabaví. V pozdější etapě hry se vám pak odemkne systém pašeráctví. Ten obsahuje výrobu kvalitního rum z cukrové třtiny, popřípadě nějaké ty omamné látky z rostlin, které následně dopravujete k obchodníkům a budujete pašerácké impérium. Nejprve si tedy z malé bárky vystavte pořádnou loď a vyzbrojte ho děly. Tato složka ve hře je jednou z těch propracovanějších. Dostanete na výběr z dělostřeleckých děl, dalekonosné, boční a na blízko s větším rozptýlením. Doplněno vše bude o balistu, plamenomet nebo bombardéry s raketami, využít lze i překvapivě torpéda, i když mne to zrovna překvapuje na 17 století. Děla lze umístit do pěti pozic, klasický pravobok, levobok, příď, záď a střed lodi. Zbraně se pak liší pěti úrovněmi, které se řadí do velikosti poškození. Bohužel při střelbě na plachty loď stále pokračuje v plavbě, vidíte jen životnost. Je jen trošku zvláštní že nárazy lodě o loď nepřidávají žádné poškození. Vybavit loď můžete také například signalizačním gongem, zvyšující poškození při útoku, šrotovní stanice pak doplňuje opravu lodě po zdárném nalodění. Opravy probíhají samozřejmě i v přístavu a v neposlední řadě opravářskou sadou. Ke všemu však budete potřebovat již zmiňované návody a suroviny. Za prodané suroviny dostáváte stříbro, s kterým si můžete koupit nějakého toho mazlíčka nebo různé kosmetické úpravy posádky a lodě. Vzhledů a možností je ve hře přehrše. Počínaje sochou na příď, speciálním ohňostrojem, vzhledem plachet, oděvem posádky a sama sebe. Závěrem Celkově na mne padá dojem takové hry World of tank. Mapa rozhodně není prázdná a prostředí působí velice příjemným pocitem, se skákajícími delfíny, velrybami nebo scenériemi otevřeného světa. Pokud se chcete odreagovat a užít si námořní bitvu bez zbytečných manažerských funkcí, je tato hra právě pro vás. Minimální požadavky:
Martin Foldyna, 28.02.2024 14:54
|