Stargate: TimekeepersVítejte ve Stargate: Timekeepers, ve kterém se ocitáte na planetě zemi, na území Antarktidy. Zde probíhá krvelačný boj s Goa’uldy. Ze všech stran na vás útočí jednotky falešného boha Anubise. Objevení antické zbraně před tím, než jí obsadí nepřátele, je klíčové. Bohužel nepřátelští vojáci jsou před branou. Vy je musíte eliminovat a vytrhnout jim prastarou zbraň z pařátů. SG-1 má však jiné povinnosti a vy se dostáváte do kůže velitelky Evy McCain s odstřelovačem Maxe Boltona.
Stargate: Timekeepers je real-time taktická hra, velice podobná Commandos nebo Desperados 3, jen se odehrává v tematice Stargate SG-1. Bohužel se známými postavami plukovníka Jack O'Neilla, Samanthy Carter, doktora Daniela Jacksona a Teal´ca z SG-1 si nezahrajete. Nabízí se vlastní příběh s rozdílným týmem a musíte skoncovat s hrozbou Goa'uldů. SG Timekeepers navazuje na události 7. řady původního seriálu. Titul od společnosti Slitherine byl oznámen již v roce 2021 s tím, že vyjde o rok později. Avšak dočkali jsme se až v lednu 2024 s oznámením, že vychází na dvě části. První máme na trhu a druhé se dočkáme v průběhu roku. Přičemž každá část obsahuje sedm epizod. Krom zmiňovaných dvou postav přibyde špion Sam Watson, operátor Derreck Harper, jaffské bojovnice A’ta a mimozemský unas Xugga. Ovládat budete klasicky tří členný tým, podle zadání úkolu a jejich specializace. Je škoda zrušených titulu Stargate SG-1: The Aliance a Worlds. Poslední počin byl 3rd person akce Stargate: Resistance z února 2010. Pokud jste příznivci Warhammer 40,000, Starship Troopers: Terran Command nebo Field of Glory od stejného výrobce, snad se vám Stargate: Timekeepers bude líbit. Vyzkoušet si můžete bezplatné demo na steamu, které obsahuje první misi. V ostatních pak budete například doprovázet jaffský konvoj, osvobozujete zajatce nebo třeba postupně razíte cestu nepřátelským územím. Jediné co mi vadí, že vás hra nenechá vyčistit mapu od nepřátel a po dokončení cíle rovnou uzavře misi. Tým SG Pojďme k postavám a hned první bude Eva McCain, která ovládá klasickou P90, háže mincí pro odlákání pozornosti, používá granát a taktický dalekohled. A’ta zachází obratně s tyčovou zbraní, oslepujícím Goa'uldským granátem, umí vykrádat kapsy nepřátel, šplhat po laně s hákem nebo hodit návnadu, ke které se všichni seběhnou. Max Bolton, střílí na velké vzdálenosti, výstřelem oslepí nepřítele nebo ho zabije, dále umí aktivovat kamufláž nebo pískáním soupeře přilákat. Sam používá zat´nik´tel, ten se hodí na silnější protivníky, vo´cume na odvedení pozornosti, nebo scan na vytvoření podoby protivníka a volnému průchodu mezi nepřátelskými jednotkami. Dále se může s někým bavit a tím rozptýlit nepřátelského vojáka. Mezi Derreckovy schopnosti patří, ovládání dronů, kteří zařídí většinu práce. Nebojte se používat výhodu prostředí, schovávat se do křoví, spouštět různé pasti v podobě padajících předmětu. Setkáte se s různými protivníky, klasickými jaffy, které lehce omráčíte, následné velitele, na které funguji zbraně nebo ho musíte nejdříve oslabit a následně skolit. Kuul bojovníky sejmete energetickou zbraní. Průzkumným dronům nejprve vyřadíte štít a následně pošlete do věčných lovišť. Každý protivník vidí ostře na blízko, ale na dálku se stačí skrčit a jste neviditelní. Pokud spustíte poplach, seběhnou se jaffové z okolí a začnou vás hledat. Také si požádají o posily, které se transportují přes kruhy. Bohužel jsem nepřišel na to, jak své postavě doplnit zdraví. Také si dávejte pozor, aby neobjevili svázané tělo, mohou mu pomoci a rozvázat ho. Když ho hodíte do křoví prostě zmizí, tím pádem z něj už nedostanete žádný předmět. Hru si lze pozastavit a následně synchronizovat jednotky, nebo při přesunu naopak zrychlit. Závěr Po grafické stránce to není žádný zázrak, ale dá se to přežít. Trošku mě zlobilo omračování než jsem si zvykl používat levé tlačítko myši, jelikož pravé protivníka hned neomráčí. Bohužel žádný vzrušující průchod branou se zvláštními efekty, které jsem očekával, se nekoná. Nepřátelé občas nejdou vidět pokud nenatočíte kameru nebo nekouknete na mapu. Komentáře stylu mate jiné schopnosti, nedělejte pořád to samé, za chvíli začnou být dosti otravné. Příběh spíše působí jako pojítko mezi misemi. Dialogy ujdou i když jsou neovlivnitelné. Ze začátku jsem se trápil, i když jsem přehrál každou nápovědu, kterou jsem našel na zemi. Později jsem si to docela užil díky rychlému ukládání a načítání.
Minimální požadavky:
Martin Foldyna, 08.03.2024 12:05
|