Vláda to zkouší s digitální daníVláda ČR se rozhodla zasáhnout vůči internetovým gigantům, kteří sice generují tržby na území České republiky (a Evropské unie vůbec), avšak zisky daní v zemích, které svou legislativu byly ochotny flexibilně přizpůsobit přítomnosti těchto firem. Jelikož daňová rezidence není jediným způsobem úniku daním u daných subjektů, zdaní vláda přímo tržby na území ČR, nikoliv jen všemi způsoby „očištěný“ zisk.
Vláda schválila návrh zákona o digitální dani. Míří na internetové giganty, kteří jsou digitálně přítomné v České republice, generují příjmy od českých občanů a firem, ale vše odvádějí do zemí, kde za velmi výhodných podmínek fyzicky zakotvili svá sídla.
Daň necílí na malé - dokonce ani na střední či dokonce ani na české poměry velké projekty. Týká se pouze společností
Zákon o dani z digitálních služeb cílí na 3 oblasti:
Fakticky by tedy měli platit velcí poskytovatelé reklamy, jako jsou Google a Facebook, firmy typu Amazon či Apple - a v důsledku toho, že se má nařízení vztahovat i na platformy digitální ekonomiky, které uživatelům umožňují poskytovat si mezi sebou navzájem služby za úplatu, i Uber či třeba Airbnb. 7 % z tržebVýše daně bude 7 % z tržeb na území ČR. Podstatným momentem je danění tržeb, nikoliv zisku, který právě tyto společnosti z daňových důvodů „očišťují“ všemi možnými i nemožnými způsoby. Zákon vstoupí v platnost v polovině roku 2020 a dle všeho bude platit pouze do roku 2024. Vláda tak chce ponouknout jednání na úrovni Evropské unie, která by měla zaujmout jednotné stanovisko při zdaňování internetových megakorporací. V roce 2020 se z daných podmínek predikuje daňový výnos ve výši 2,1 miliardy korun, v letech dalších by pak mělo jít až o pět miliard ročně. Ovšem Martin Tuček, daňový expert Moore Stephens, upozorňuje na možná úskalí výběru této daně: Zdroje
Daniel Beránek, 21.11.2019 17:17 Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a... OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských... Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2 nové modely –... Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy... |