Zbavte se Facebooku, vyzývá WozSteve Wozniak aka Woz, zakladatel Apple, inovátor a komentátor dění na poli IT, není fanouškem Facebooku. Ač byl sám dlouhou dobu jeho uživatelem, kauza Cambridge Analytica ho donutila smazat profil. Teď k tomu vyzývá i ostatní. A to z prostého důvodu: všechny tyto sítě sbírají naprosto neúměrný rozsah dat o uživateli, aniž by ten měl jakoukoliv kontrolu nad tím, co se s nimi dále děje.
„Vymyslete způsob, jak se zbavit Facebooku,“ zní nejdůležitější poselství Woze pro většinu uživatelů. Obává se totiž nejen ztráty soukromí, ale především ztráty jakékoliv kontroly na neustálým sběrem dat o uživatelích, a to ze všech stran, všemožnými službami a patrně veškerými zařízeními, která používáme. A to vše dokresluje povzdechnutím při rozhovoru samém: „Kdo ví, jestli nás právě teď neodposlouchává můj vlastní telefon?“ Problém spočívá v tom, kolika různých technologiemi jsme obklopeni, i v tom, jak komplexní data o nás sbírají. Dokáží jedince identifikovat pomocí laseru na základě změření tepu, jsou schopny využívat mnoho různých zařízení, v jejichž dosahu se pohybuje. „To všechno mi dělá starosti,“ říká Woz, „a nemyslím si, že jsme schopni tomu uniknout.“ A dalším problémem je i naše naivita v přístupu k tomuto novému světu neustálého odposlouchávání a odchytávání veškerých informací. Stále nechápeme, že v podstatě stále někdo tato data zachytává, zpracovává, přeprodává a k čemusi používá. „Vedete konverzaci, o které se domníváte, že je soukromá... Říkáte věci, které by neměl nikdo jiný slyšet - už je proto, že takové je vaše očekávání... Ale nejde tomu zabránit. Lidi si myslí, že mají jistou úroveň soukromí, kterou prostě nemají,“ varuje Woz. A stejně tak se tomu děje i na sociálních sítích, jako je Facebook. „Když něco postnete, já to odlajkuju. Ale problém je v tom, že můj lajk nejde k vám, ale k inzerentům. I když já si myslím, že jde k vám. Reklamní společnosti samozřejmě žijí z reklamy, a proto vyhodnocují data o uživatelích. Woz si to uvědomuje a navrhuje prosté řešení ze strany uživatele: „Proč mi nedáte na výběr? Nechte mě zaplatit vám určitý obnos a vy na oplátku udržíte má data zcela bezpečná a soukromá na rozdíl od ostatních, kteří je prodávají inzerentům.“ A stejně tak samozřejmě někteří uživatelé raději zaplatí daty než penězi. „Existují různí lidé a některým stojí Facebook za ztrátu soukromí. Ale těm, kteří smýšlí jako já, doporučuji - měli byste přijít na způsob, jak se zbavit Facebooku.“ Jak na trvalé odstranění účtu na Facebooku?Pro trvalé odstranění svého účtu na Facebooku:
Ani odstraněním účtu se patrně sledování ze strany Facebooku nevyhnete. Společnost totiž v rámci své analytiky vytváří tzv. stínové profily všech uživatelů internetu a plní daty získanými při průchodech daných uživatelů rozličnými weby, které používají rozličné prvky napojení na Facebook. Zdroje
Daniel Beránek, 09.07.2019 14:24 Francouzský vývojář AI Mistral AI přichází s multimodálním modelem Pixtral Large, aktualizuje vlajkový jazykový model Mistral Large na verzi 24.11 a ve zdarma přístupné betě nabízí pokročilé funkce, jako jsou Web Search, Canvas a... OpenAI představilo SearchGPT, novou funkci v rámci ChatGPT, která kombinuje sílu umělé inteligence a schopnosti přímého vyhledávání na internetu. Jde o krok směrem k plně integrovaným systémům, které mohou na základě uživatelských... Neustálý vývoj jazykových modelů přináší nové možnosti, jakým způsobem umělá inteligence ovlivňuje nejen interakci mezi uživateli a počítači, ale práci s daty jako takovou. Společnost Anthropic nyní představuje 2 nové modely –... Spotify stále rozšiřuje svou nabídku funkcí, aby uživatelům poskytlo co nejkomplexnější hudební zážitek. Nově se snaží zintenzivnit posluchačský zážitek přidáním videí, díky čemuž mohou uživatelé sledovat videoklipy... |